onsdag 13 juni 2012

En jobbig dag

Idag är en jobbig dag. Det har känts jättebra ett tag men idag rinner tårarna igen.. Fattar inte varför! Känner mig bara som världens sämsta mamma! Trots att älskade Alva har allt hon vill och behöver!

Hela dagen har jag känt mig lite nere men det brast av en sån skitsak som en kommentar om att jag köpt jordgubbar igen.

Sen vad är det för fel på mig? Jag är hungrig eller sugen på någonting HELA tiden!!! Och törstig! Jag dricker hur många liter vatten som helst och är ändå törstig! Jag äter och äter och äter och går ändå ner! Jag förstår vad folk menar med att amningen suger ut en! Det är skitjobbigt att konstant vara hungrig! Men jag lurar på om jag börjat tröstäta igen eller om jag är hungrig. Men jag vill ju ha även dom dagar jag mår bra så då borde det ju vara hunger?!?

En nybadad Alva! :)

2 kommentarer:

  1. Man blir så jädrans hungrig och törstig av amning!!! Jag åt så mycket att jag tillochmed gick upp, trots amningen. Tror inte du behöver vara orolig över det. Och alla nyblivna mammor har dagar då man känner sig nere och som en dålig mamma och det är helt normalt så länge dessa dagar inte blir fler än de bra dagarna. Då kan det vara 'postnatal depression', vet inte vad det heter på svenska - förlossningsdepression? Ta hand om dig gumman, jag är säker på att du är en underbar mamma och alltsom graviditetshormonerna minskar i kroppen så kommer du må mycket bättre. Mindre tårar :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Hon är så så så söt din lilla plutta :))

    SvaraRadera