söndag 10 oktober 2010

Sorgebearbetning

På måndag ska jag träffa en samtalsterapeut som är utbildad i sorgebearbetning. Trots att mamma dog för tre år sedan så har jag nu insett att jag har inte bearbetat känslorna efter det. Jag har bara tryckt undan för jag har inte orkat. Om jag förstått det hela rätt så ska vi börja med att göra nån form av tidslinje för att få ordning på allt som flyger runt i mitt huvud. Kan nog vara en god start.

Att jag inte bearbetat mamma blev ju inte bättre när jag i våras förlorade mormor. Jag måste nu ta tag i detta hur jobbigt det än är. Jag har även börjat slänga lite saker som påminner om mamma. Ett SJUKT stort steg för mig. Tidigare har jag vägrat att slänga allt som har med mamma att göra. Jag hoppas verkligen att jag kan komma igenom det här och komma ut som en starkare och gladare människa!

Kram till alla er därute som också förlorat någon nära anhörig och sörjer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar