tisdag 5 juni 2012

Saknaden

Alva testade nappen för första gången idag.

Låg precis och ammade underbara Alva när saknaden efter min egen mamma återigen sköljde som en våg över mig. Det tog ca en vecka efter Alvas födsel innan den där panikartade saknaden infann sig. Tror det tog en vecka att inse att Alva är min dotter. Jag fick ganska ordentlig mjölkstockning ungefär då och då kände jag att jag hade behövt min mamma att prata med. När den här vågen av saknad kommer vill jag bara krypa ihop och gråta. Gråta och "prata" med mamma i lugn och ro.

Idag var en sköterska från BVC här. Lilla hjärtat vägdes och väger numera 3660g 11 dagar gammal. Tror jag har grädde i tuttarna ;o))

Nej, nu ska jag sova lite innan hjärtat vill ha mat igen :)

2 kommentarer:

  1. Ser ut som att Alva myser för fullt. Jag känner igen det där, jag är på väg och ska ringa mamma varje dag... Men kommer på mig själv, att hon inte finns längre. Visst jag kan ringa pappa, men det är inte samma sak. kram kram M

    SvaraRadera
  2. BloggerPlus App5 juni 2012 kl. 18:09

    Hur mycket skulle man inte ge för ett enda samtal till??? Det har snart gått 5 år... Kanske tiden läker såren lite iallafall...

    SvaraRadera