tisdag 30 oktober 2012

5 år av sorg och saknad

Idag är det 5 år sedan min älskade mamma lämnade jordelivet och blev en ängel. Jag har besökt minneslunden och tänt ett ljus. <3 På väg från minneslunden får jag besked att min mammas fina kusin dött igår. Troligen hjärtinfarkt, han hittades på sitt jobb :(

Varje gång en tår rullat nerför min kind idag har min underbara älskade unge avfyrat världens största leende mot mig! <3 Det är svårt att vara ledsen när hon är i närheten. Hon lyser upp mitt liv!

Jag har alltid trott att denna dag ska bli lättare att handskas med för varje år som går. Jag har bitvis haft rätt. Det har blivit lättare. Tills i år. Numera saknar jag inte bara en mamma, jag saknar också en mormor till min dotter.

Mamma, jag är övertygad om att du sitter däruppe och tittar ner på mig. Jag är säker på att du sett vilken underbar dotter jag fått! Nu börjar jag förstå vilken smärta och ångest du måste känt över att behöva lämna mig och pappa, men du yppade inte ett ord om det. STARKT! Jag älskar och saknar dig och har dig som största förebild för hur jag vill vara med/mot min dotter! Jag försöker se och lära i det förflutna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar