måndag 28 januari 2013

Mot målet!

Sist jag skrev var jag på väg till Huddinge sjukhus. Det gick ju sådär. Jag reagerade på björk och soja på pricktestet. Soja kan vara en korsreaktion på björk. Väntar på svar på det. Däremot fick jag träffa den sämsta läkaren jag någonsin stött på! Massor med konstiga grejer gjorde han så jag har kontaktat mottagningens chef så får vi se vad han säger...

Och när vi ändå är inne på min trasiga kropp så.. Jag fick remiss till Handcenter här i Stockholm med mina handleder. Nu visade det sig att de inte är landstingsanslutna så min remiss gick tillbaka och sen till SöS.. Jag ringde SöS för att kolla att dom fått den och pejla läget. Enligt den sköterska jag fick prata med är jag NERPRIORITERAD och skulle inte få komma förrän till SOMMAREN!?! Jag bröt ihop och sa att det är inte acceptabelt! Så nu har jag pratat med Vårdgarantin så hoppas jag på tid snabbare någon annanstans...

För att ta något positivt! I onsdags när jag vägde mig hade jag gått ner 0,9 kg och därmed klarat mitt första delmål! Det känns underbart! 1,1 kg kvar till nästa och det beräknas ta 2 veckor ca :) På onsdag ska jag väga mig igen så får vi se :) Jag använder just nu appen ShapeUp och räknar kalorier så jag har lite koll på vad jag stoppar i munnen. Och så har jag varit riktigt duktig med träningen också! Senast igår blev det 7,5km på skidor.

Och Alva har lärt sig resa sig upp mot saker och hon kryper för fullt! Så nu är det full rulle och lite till här hemma :) Roligt men jobbigt!

Det finns gånger när det går mindre bra att stå upp ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar