onsdag 2 februari 2011

Nyårslunch, Tet-holiday

Idag har det varit full rulle här. Hela tjocka släkten (eller nästan iallafall) var här. Huongs pappa med fru, Huongs syster med man och son, Nhung, hennes pojkvän, jag, pappa och Huong.

Jag och Nhung gjorde vårrullarna med kött i:

Resultatet:

Sen åt vi massor med mat. Det var vårrullar av två slag, friterade räkor, risnudlar, soppa, kycklingsallad, torkad bläckfisk och tet-holidaycake. Jag tror det var allt. Allt var inte gott men mycket. Sen var det te. Då passade vi på att ta kort av hela "familjen":
Här nere är nyår som våran jul. En tradition är att man ger pengar till unga människor. Jag blev väldigt förvånad men även jag fick totalt två kuvert av deras släktingar. =) Då känner man sig accepterad i familjen. =)

Ikväll vid midnatt ska vi gå upp på taket och kolla på raketer när det skjuter in det  nya året som för övrigt är kattens år vilket jag är född i =)

Imorgon åker vi till Phu Quoc för lite sol och bad. Åter Hanoi lördag. Men tror jag kommer ha internet på hotellet där nere med så jag kan skriva.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar