tisdag 24 juli 2012

Dop 2012-07-22


 Alva Birgitta

Igår (i söndags) hade vi dop för vår lilla prinsessa. Det var jättefint! Tre psalmer hade vi valt, Tryggare kan ingen vara, Du vet väl om att du är värdefull samt Måne och Sol. Farmor Inger och gudmor Emma läste varsin dikt. Efter farmors spelades Sonja Aldéns Välkommen hit och efter Emmas spelades Scorpions Send me an Angel. Min "storasysters" dotter Tilde fick hälla dopvattnet i dopfunten. Tror hon tyckte det var roligt att få medverka.
Jag lyckades nästan hålla mig ifrån att gråta. Kom några få tårar bara :)

Efter dopet bjöd vi på fika i församlingshemmet. Och senare fick de som ville följa med hem och grilla :)

Alva tackar för alla fina presenter!

Jag vill skicka ett extra tack till Monica, Jörgen och Viktor för deras fina present som alltid kommer påminna Alva om att hennes mormor vakar över henne. Den tavlan rörde mig till tårar <3




Tilde häller dopvattnet i dopfunten

Jag håller Alva medan gudmor läser en dikt

Fikabordet

Presentbordet
Jag älskar min fina lilla familj över allt annat på denna jord! Jag är lycklig! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar