måndag 30 juli 2012

Risotto!

Till middagen idag gav jag mig på att göra en svamprisotto! Mycket god blev den! Svampen kom från gårdagens sysselsättning:

Jag hittade ett grundrecept som jag sen gjorde om lite ;) Till efterrätt gjorde jag fruktsallad med Kesella vanilj till. Mums i magen!

Igår testade vi att ge bröstmjölk i flaska till snuttan. Detta för att det ska fungera när jag ska röntgas och inte bör amma på 6 timmar. Det funkade kanon!!!

Idag har jag varit riktigt effektiv. Gick upp vid 7 och käkade frukost. Tog sedan en promenad på nästan 3km (inte så långt jag vet men det kommer), i slutet på promenaden stannade jag på BVC och vägde och mätte tösabiten. 5600g och 61cm lång numera 9 1/2 vecka gammal! När jag kom hem rensade jag rabatten till hälften (ska se om jag orkar resten imorn), plockade ur och i diskmaskinen och ringde ett gäng samtal innan Andreas sprang en sväng och sen lunch, promenad till banken för att få ut pengarna till ny bil. Sen började Andreas fixa plattorna på uteplatsen och jag gick och handlade och gjorde maten. Någonstans däremellan har jag hunnit amma också. (En av gångerna i en provhytt på Dressman när Andreas provade Chinos :p)

Nu förtjänar jag ett bad och lite vattenmelon till damernas handbollsmatch!

En glad skit!

2 kommentarer:

  1. Haha! En provhytt:) det var ju bra om man inte vill skylta med bröst/amning. Jäklar effektiv dag du hade:) Igår kväll gav vi lite extra från det jag pumpat under dagen. Flaskan funkade inte, han blev jättearg, men vi har andra flaskor som funkar bra, dock kommer de rätt fort då. Från 22-04, de tyckte jag var topp. :)

    SvaraRadera
  2. Haha provhytten var närmaste ställe man kunde sitta ;) alla sätt är bra utom de dåliga :)

    SvaraRadera