tisdag 7 december 2010

Första dagen på jobbet

Igår var första dagen på jobbet efter 2 månaders frånvaro pga av magen, men även depression. Bland det första jag får höra av en person är att jag inte får vara ledsen på jobbet... Då började jag gråta, och gråta. Hur ska en deprimerad person klara av att inte få vara ledsen ibland?? Det är ju som att säga åt en astmatiker att "Du får inte få jobbigt att andas när du är på jobbet!" Det funkar liksom inte! När ska folk inse att depression är en sjukdom??? En sjukdom som jag medicineras mot men det tar inte 10 dagar att bli frisk som med pencillin. Det är en MYCKET längre process. Det måste folk förstå!

Varje dag är för mig en kamp att orka gå ur sängen. Hur ska jag orka att alltid vara glad bara för att jag är bland folk?

Senare under dagen kom ytterligare en person och sa samma sak till mig. Jag grät återigen.

När jag kom hem bröt jag ihop totalt. Nu ska jag iväg och träffa samtalsterapeuten. Återkommer senare hur det gick...

Kramar

4 kommentarer:

  1. depression är ingen sjukdom, livet blir vad man gör de till. Ser man de dåliga, blir de dåligt. ser man de positiva så blir de positivt, simpelt

    SvaraRadera
  2. Jag är bara nyfiken, vilket företag är det som säger så? Usch!

    SvaraRadera
  3. Man behöver ju inte överdriva när folk på säger att man inte borde vara ledsen på jobbet, man borde stanna hemma om man känner att man inte klarar av att möta omgivningen..
    Man kan inte jämföra med astmatiker då de inte kan göra nått åt det och det är en fysisk sjukdom!
    Det sprids inte heller som depression gör...
    Stanna hemma istället för att sprida dålig stämning på jobbet så folk som inte har nått med saken att göra slipper lida.

    SvaraRadera
  4. Tusen kramar till dig! Jag vet att du fixar detta och finns till hands om du vill prata om nåt! Det låter som riktiga puckon på jobbet, lyssna inte på dem och tänk på att du vet bättre! Det är synd om dem som uppenbarligen har bristande intelligens.

    Kramar
    /psyksyster med groda

    SvaraRadera