måndag 6 december 2010

Hektisk helg!

Denna helg började med att jag skulle jobba i fredags. (Jag räknar helg fredag-söndag) ;-)
Jag kom dit men hittade inte chefen. Sen när jag hittade honom hade han inget vettigt att göra till mig. Jag fick vänta på nästa möte med som var med honom och verkstadschefen. Efter det blev jag hemskickad med betalt.... Imorgon ska jag börja kl. 10 och tydligen ska jag arbetsprova på utlastningen.

När jag gick hem åkte jag direkt till Animalen och mötte upp min kompis med hennes hund som är sjuk. Denna lilla underbara vovva vid namn Nikita har varit lite som min vovva också till och från. Hur det gick till är en lång historia det tar vi en annan gång ;-). Nikita visade sig ha tumörer i mjälten och akutopererades. Då såg man att den va sprucken och hon hade förlorat mycket blod. Först såg det ut som att hon skulle repa sig men sen blev hon mycket sämre. En labbe som var på kliniken gav blod och räddade livet på henne. Senare på eftermiddagen när hon fått blodet blev det till att köra i ilfart till Regiondjursjukhuset i Bagarmossen. Där har hon sedan legat på intensiven. Nu är hon överflyttad till vanlig vårdavdelning och ser ut att repa sig bra! Förhoppningsvis får hon åka hem imorgon!!!

Världens bästa fighter!!!! <3

Mitt lilla monster Pussel skrämde precis skiten ur mig. Hon var i ca 30 min under hörndelen av soffan och den är lägre än övriga soffan. Det dunkade och rätt vad det var pep hon. Jag trodde att hon inte kom ut så jag började dra ut soffan och grejer och helt plötsligt kommer katten utfarande. Jaja, nu vet jag iallafall att hon kommer ut. Men läskigt var det ;-)

Dags att sova nu så jag orkar med morgondagen!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar