lördag 6 november 2010

IBS eller stressmage eller sorgmage, vad man nu ska kalla det??

Jag har varit extremt dålig på att skriva här =(
Besöket hos terapeuten gick bra! Jag går där regelbundet nu och vi jobbar efter en metod som kommer från USA. Jag läser en bok som heter Sorgbearbetning och därefter gör man sedan uppgifter och tänker efter hur man själv känner och man tar tag i sina känslor och får reda på varför man känner som man gör.
Jag tycker det funkar kanon!

På sista tiden har jag trots det inte mått så bra. Min mage har krånglat jättemycket och jag har haft det riktigt tungt. Läkarna på företagshälsovården har sagt att jag har stressmage och jag har varit sjukskriven en vecka i taget. För det första är en vecka i taget inget som hjälper en stressmage och för det andra har jag haft en känsla av at det in eär stressmage. Men dum som man är så lyssnade jag på läkarna och lydde deras råd att ta mina sista sparpengar och åka utomlands. Så jag åkte en vecka helt själv till Egypten.

Jag hade en underbar vecka men inte blev magen bättre av det. När jag kom hem sökte jag till akuten för jag började känna mig matt av att inte få behålla någonting jag åt. Jag fick tid på medicinmottagningen på Södertälje Sjukhus och har sedan gått igenom både en koloskopi och en gastroskopi innan de kom på att jag förmodligen har IBS-irritabel tarm. Så nu är jag sjukskriven en månad till att börja med och har fått lite stoppande tabletter och order om att följa dietistens råd om kost. Jag ska äta skonkost för magen. Tråkigt! Men det får väl bli så med tanke på att jag precis legat inne 3,5 dagar med dropp. Inget man vill göra igen.

Här kommer lite bilder från Egypten:





Nu ska jag åka med pappa till minneslunden och tända ljus för mamma och mormor!
Mina änglar! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar